Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Monday, August 26, 2013

Obimin dan Kehamilan

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Selalu soalan yang org akan tanya biler kita mengandung adalah:
  • ader amik Obimin tak?
  • Nnt makan vitamin tu x takut baby besar ker?
Hairan jugak kan..mula tanya amik obimin ker tak.pastu takut baby besar plak.camner tu. Setahu saya klu yang baby besar nie sebab kencing manis..itu sebabnyer kita kena jaga pemakanan kita masa tempoh kehamilan ini utk mengelakkan kandungan gula dalam darah drpd tinggi melebihi tahap normalyang mana situasi ini membahayakn diri sendiri dan baby.
Kenapa kita perlukan vitamin sepanjang tempoh kehamilan? 
  1. Masa mengandung si ibu perlu khasiat yang lebih dari biasa untuk diri sendiri dan janin yang dikandung. Perlu mkn makanan seimbang seperti buah-buahan, sayuran, bijiran wholegrain, kekacang. 
  2. Sukar dapat zat yang cukup walaupun dah amalkan pemakanan seimbang kerana faktor alahan dan muntah2 ketika mengandung.. jadi mengambil vitamin tambahan adalah disarankan.
  3. Asid folik amat penting kepada tumbesaran saraf bayi semasa 3 bulan pertama kerana kekurangan vitamin ini ada dikaitkan dengan kecacatan saraf bayi (neural tube defect). Dengan memakan asid folik diperingkat awal hamil, boleh mengurangkan risiko ini.
  4. Zat besi juga merupakan galian yang penting kerana semasa mengandung, badan kita akan membuat lebih sel-sel darah untuk mempastikan oksigen yang cukup untuk bayi, tetapi zat besi juga penting untuk pembinaan sel darah merah bayi kita.
Jadi inilah sebab-sebab mengapa kita perlu ambil vitamin yang secukupnyer sepanjang tempoh kehamilan kita. Seperti biasa tanggapan orang ramai:
Vitamin Orang Mengandung = Obimin
Pernah tak kita mencari sedikit ilmu mengenai pengambilan obimin ini. Di sini, saya kongsikan sedikit info yang saya dapat mengenai obimin.
 * Credit to: www.vitaminibu.com

Jadi, kenapa kita masih perlu mengambil obimin sekiranya kita mempunyai pilihan untuk menggunakan vitamin semulajadi. Dengan adanya Shaklee Vita-Lea semua keperluan vitamin untuk ibu mengandung dapat dipenuhi. Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi. Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.


Pesanan | Pertanyaan
Atira

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157]
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...