Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Friday, October 3, 2014

ESP Aktifkan Kalenjar Susu

Energizing Soy Protein....hari-hari cerita ESP. Tak bosan ker? Jawapan saya...Tak!!! Kenapa yer? Sebab ESP nie unik dan punya banyak khasiat dan manfaat untuk kita. Kali nie saya nak berkongsi cerita pengalaman saya sendiri. Pengalaman yang penuh suspen. ESP telah menyebabkan ketulan di breast saya. Aduh...memang suspen biler ingat balik. 

Saya mula mengenali ESP ketika menyusukan anak kedua saya. Masa mula saya cuma ambil set asas untuk ibu menyusu. Bukan aper, masa tu kedekut lagi. tak tahu dan tak faham kepentingan supplemen dalam diri kita. zero knowledge masa tu tentang ESP. Tapi disebabkan stok susu semakin kurang untuk anak saya pun cuba ler. kemudian bila dh nampak kesannya mula ler saya tambahkn bajet lagi dengan beli ESP plak. 

Pertama kali minum ESP dh rasa lain dah. susu makin pekat. alhamdulillah..anak pun nyusu skit pun dh kenyang. tak der dah ler adegan ngempeng di malam hari. Akhirnya saya berjaya menamatkan zaman penyusuan susu ibu ketika anak berusia 2tahun. Alhamdulillah, pengambilan set menyusu Shaklee yang konsisten banyk membantu saya.

Lepas jer zaman susukan anak nie mula ler culas balik minum ESP. Selepas 6bulan stop nyusukan anak dan stop minum ESP, tetiba terasa tringin nak minum ESP. Cam ngidam la plak.hihihi... Trus beli ESP dan bancuh minum.best2. 2-3 hari selepas saya mula minum balik tu dah terasa pelik. Rasa breast cam kembang n rasa berdenyut cam masa breast nk produce susu tu. Alamak...aku nie pregnant ker. Mula ler..Wat pregnancy test -ve. Ok..Kenapa lah pula nie.

Bangun esok pagi dh demam. breast rasa cam kena bengkak susu. Alamak...cuba buat tak tau lagi. Siap boleh g shopping kat Sogo lagi hari tu walaupun tengah gundah gulana. Malam tu mmg lagi tak tertahan. trus tuam breast ngan ice pack bg sejuk. Esok pagi bangun dan lagi satu masalah timbul...ader ketulan di breast. Aduh....Zassss..trus ke klinik. Doc x dpt buat keputusan. dia bagi tempoh 3 hari untuk tengok sama ada ketulan itu akan surut atau tidak. Lepas 3 hari masih sama. trus jer refer letter ke pakar. 

Buat appointment dengan pakar surgeri plak. Biler jumpa pakar surgeri dia beritahu ader banyak kemungkinan adanya ketulan itu. risiko yang paling besar adalah KANSER. Whuaaaa...Takutnya dengar. aper pun dia kata boleh jadi cyst, boleh jadi fybroid. Pertama kali dengar rupanya cyst n fybroid tu boleh ader kat breast gak. Selama nie sangkakan hanya di rahim jer. ok..tambahan ilmu untuk hari ini. Aperpun doktor refer untuk buat ultrasound untuk kenalpasti ketulan itu.

2 hari selepas tu appointment untuk ultrasound. nie pun baru tau gak rupanya ultrasound boleh buat kat breast gak.uhuhu... masa pakar ultrasound tu dok godek-godek tu trus jer tanya dia aper sebab ketulan itu. Alhamdulillah, bukan cyst dan bukan fibroid TAPI.....Susu Sumbat yang menyebabkan ketulan itu. Biar btul. Tak faham lagi nie. tapi xper la janji bukan cyst, fibroid or kanser. 

seminggu selepas itu baru ader appointment balik dengan pakar surgeri. bawa result ultrasound jumpa dia. Masa g jumpa dia nie ketulan tu masih ada tau. tak hilang lagi. biler pakar surgeri tu tengok result trus dia kata alhamdulillah, tak der aper2 yang serius. Cuma kalenjar susu yang aktif telah menyebabkan penghasilan susu. Namun biler tak der demand(maksudnya takder anak nuyusu) jadinya susu itu beku kat dalam kalenjar. Dan ketulan itu akan perlahan-perlahan hilang biler susu yang tersumbat itu kembali terserap dalam sistem badan kita.

Tudia....tue ler penangan hebat ESP. Yang dah stop nyusukan anak pun boleh aktifkan kalenjar susu, apa lagi ibu yang memang sedang menyusukan anak. Memang lagi terbaik la untuk menghasilkan susu untuk anak anda. Sejak itu, saya minum ESP secara berterusan dan sehingga kini. Hasilnya parut jerawat hilang, strech mark bersalin semakin pudar dan sangat sesuai untuk saya yang nak maintainkan berat sebab ESP buat perut rasa kenyang selalu dan kita akan rasa lebih bertenaga sepanjang hari.


Jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan ESP dengan PROMO Beli 6 Percuma 1


Nota: Ingin mendapatkan konsultasi percuma...Anda boleh terus berhubung dengan saya. Anda juga boleh membuat pembelian terus secara online dengan menggunakan link di bawah atau pembelian boleh dibuat melalui saya. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia. 


**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya,Dengkil & Equine Park

1 comment:

  1. Dalam proses penyusuan susu ibu ini, apa yang penting adalah keyakinan si ibu sendr. Yakin yang ibu mampu untuk hasilkan susu yang cukup untuk anak anda. jangan lupa juga amalkan konsep demand & supply. Ibu juga perlu membuat "power pumping" dalam memastikan penghasilan susu ibu adalah konsisten.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...