Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Thursday, October 2, 2014

Set Lengkap Untuk Ibu Mengandung

Mood arini sangat-sangat terbaik. Permulaan hari baru di Bulan Oktober. Mood baru dapat anak saudara pada 28 September aritu. Tahniah pada adik iparku dan juga suami. Selamat berpantang yer you. Jadi arini nak cerita skit tentang set hamil ler. hihihi...ingat nak citer tentang set berpantangg, tapi sebelum berpantang kenalah hamil dulu. Jadi saya citer Set Hamil dulu yer arini.

Dalam banyak-banyak supplemen Shaklee yang terdapat dalam set hamil ini, supplemen yang paling utama (kira cam menu utama ler, tak boleh kalu tak ader) adalah Vitalea Iron Formula. 
Kenapa Vitalea Iron Formula ini penting :
Kerana ia mengandungi 12 jenis vitamin, 7 zat galian dan juga zat besi. Zat besi sangat penting untuk pembentukan sel darah merah dan juga untuk menstabilkan darah di dalam badan. Ibu-ibu mengandung dan menyusukan sangat digalakkan mengambil Vitalea kerana zat besi juga penting untuk penghasilan susu dan juga tumbesaran anak. Nutrien yang terkandung di dalam vitalea juga bagus untuk kekuatan tulang dan immunisasi.
Keistimewaan lain Vitalea Iron Formula 
Antara keistimewaan lain adalah disebabkan kandungan-kandungan vitamin yang berikut:

  1. Vitamin D - menyokong penyerapan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat
  2. Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata dan kulit dan sistem imunisasi
  3. Vitamin E - menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi.
  4. Kalsium - menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan Otot-Otot
  5. Boron - membantu dalam metabolisme Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang.
  6. Magnesium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung.
  7. Biotin - membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak.
  8. Lain-lain - tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet.
Supplemen yang ke dua adalah B-Complex. B-Complex ini mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang untuk membantu menguatkan jantung, paru-paru dan organ-organ penting yang lain.
Asid Folik merupakan Vitamin B yang penting bagi membantu menghasilkan dan mengekalkan sel-sel baru.Oleh kerana asid folik tambahan tidak mudah diserap oleh tubuh, Shaklee telah berjyamenghasilkan Sistem Penyerapan Bioaktif yang unik yang membolehkan Vitamin B lebih mudah diserap oleh sistem badan.

Set ini juga terdiri daripada Sustained Release Vitamin C. Anda tahu tak yang Vitamain C untuk mempunyai peranan juga kepada ibu-ibu hamil.
Keistimewaan Sustained Release Vitamin C
  1. Kandungan Vitamin C yang tinggi iaitu sebanyak 500mg
  2. Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama 5 jam 
  3. Mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, untuk kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, tulang, otot dan salur darah
  4. membantu dalam proses penyerapan zink dalam badan.
Ibu-ibu yang sedang mengandung juga memerlukan pengambilan kalsium yang mencukupi. Oleh itu, saya sarankan untuk ibu-ibu yang sedang mengandung mengamalkan pengambilan Ostematrix.
Kepentingan dan Keistimewaan Ostematrix
  1. Kalsium sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.
  2. Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan Vitamin D yang membantu dalam pengekalan darah yang normal.
  3. Juga membantu dalam pengecutan saraf dan otot yang normal.
  4. membantu dalam menyumbangkan nutrien kepada fetus dan supaya kalsium si ibu tidak kekurangan akibat diserap oleh anak yang dikandungnya.
Supplemen yang seterusnya dalah Energizing Soy Protein. Nie ler produk yang tgh Promo Sepanjang October 2014 ini. Beli 6 Percuma 1. Memang berbaloi. Sebabnya ibu-ibu hamil yang mengamalkan ESP ini akan terus mengamalkannya ketika berpantang, menyusukan anak dan juga untuk kecantikan.
Keistimewaan Energizing Soy Protein
  1. ESP didatangkan dalam bentuk serbuk yang diperbuat daripada 100% non-GMO soy protein yang lengkap dengan 9 asid amino.
  2. Ia membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan
  3. ia juga membantu kita melapik perut dan menahan lapar kerana ia membantu menghasilkan mukosa sebagai pelindung kesan Asid hidrokolik di dalam perut. Oleh itu, ia dapat mengelakkan rasa kepedihan perut dan juga pedih ulu hati.
  4. Gabungan kalsium dan protein yang terdapat dalam ESP ini menjadi makanan tambahan untuk penghasilan utama susu ibu.
Supplement terakhir yang saya hendak sarankan pada anda adalah Omega Guard. 
Keistimewaan Omega Guarad
  1. Mengandungi satu rangkaian penuh 7jenis asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi.
  2. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting untuk perkembangan dan fungsi otak.
  3. EPA dan DHA juga boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  4. Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak Omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahay seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan ikan.
Kebiasaannya pengambilan Omega Guard ini saya sarankan untuk hentikan pengambilan pada minggu 30-32 sebagai persedian untuk bersalin di minggu 38-40. Ini adalah kerana pengambilan Omega 3 di hujung-hujung kehamilan memberi risiko pendarah kepad si ibu.

Nota: Ingin mendapatkan konsultasi percuma...Anda boleh terus berhubung dengan saya. Anda juga boleh membuat pembelian terus secara online dengan menggunakan link di bawah atau pembelian boleh dibuat melalui saya. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia. 

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya,Dengkil & Equine Park

1 comment:

  1. Tahukah anda, ibu hamil memelukan supplement tambahan untuk menampung kekurangan vitamin dan nutrisi dalam badan. Ini adalah kerana ketika hamil, janin turut memerlukan vitamin dan nutrisi yang terdapat dalam tubuh si ibu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...