Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Tuesday, November 19, 2013

Cara Nak Naikkan Berat Badan

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 


Masalah berat badan nie kiranyer dh jadi masalah kebanyakkan orang...ader yang agak berisi badannyer sntiasa cr jalan nk kurangkan berat dalam erti kata yang mudah nk KURUS.. ader plak yang badannyer sedia ada kurus tp sntiasa cari jalan untuk menaikkan berat badan. Katanyer makan ler byk mana pun tapi badan sntiasa kurus xnk berisi. Banyak faktor sebenarnyer yang mempengaruhi kenapa berat xnaik2 wpun dh makan byk.. 

antara faktor2 penyumbang kepada masalah ini adalah :

1) makanan yang diambil tidak sempat diproses menjadi nutrien yang boleh digunakan oleh tubuh secara 100% sepenuhnya disebabkan oleh kadar metabolisme yang cepat. Ini menyebabkan nutrien dibuang begitu sahaja dengan sia- sia.

2) pengambilan makanan yang sedikit ( makan sedikit sahaja dah rasa kenyang). Perut tidak dapat menampung pengambilan makanan dalam kuantiti yang banyak disebabkan telah menjadi kebiasaan makan sedikit sahaja.

Bersama Shaklee saya cadangakn untuk teman-teman yang nk naikkan berat badan untuk mencuba set ini yang terdiri daripada Vita-Lea, Meal Shake and B-complex. Aper funfsi dan manfaat daripada pengambilan produk2 ini....

MEAL SHAKES : 

Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. 
Membekal Nutrisi kepada sel tubuh kerana ia kaya dgn protein untuk bantu membina sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dll
Kaya kalsium, fiber dan protein. 
Membantu menambah selera makan
Membantu memberi badan rasa bertenaga.
Mengandungi ANTIOKSIDA seperti vitamin A,C,E, zink dan selenium yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan
Detoksifikasi: kaya dengan SERAT untuk bantu BUANG LEMAK BERLEBIHAN dan sisa buangan dari perut dan usus (BAGUS UTK CEGAH SEMBELIT)
Menguatkan sistem immuniti tubuh terhadap serangan penyakit
Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa

VITA-LEA : 

Membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. 
Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya
Membantu mencegah penyakit tiroid atau beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam Vita-Lea kita)
Memberi tenaga agar tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

B-COMPLEX : 

Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. 
Mengawal atur kadar metabolisme dalam badan
Menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular
Mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.



♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
 COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...