Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Monday, February 2, 2015

Mimpi Semasa Mengandung

Salam Februari semua...bermula bulan baru di tahun 2015. Alhamdulillah, sebulan pertama persekolahan anak bermula dengan lancar. 

Pagi nie semasa ber'Whatsapp' bersama seorang sahabat yang sedang hamil, dia berkongsi cerita tentang MIMPI. lalu terlintas di fikiran saya untuk mencari info-info berkaitan mimpi ketika mengandung. Ternyata jawapannya telah saya temui. Jadi saya kongsikan bersama anda semua. Untuk sahabat saya, enjoy this moments. Nanti dah bersalin rindu lagi nak mengandung. kan kan kan... Ops, sebelum terlupa. segala info-info berkaitan saya kongsikan daripada babycenter.com

Dalam mimpi anda ...

Jika anda mengalami mimpi pelik atau mimpi buruk mengenai bayi anda atau jika anda bermimpi melahirkan anak, bukan anda seorang saja yang mengalaminya. Semasa hamil, anda mungkin mengalami mimpi-mimpi pelik. Ini menggambarkan kegusaran anda kerana anda banyak memikirkan tentang perubahan yang berlaku dalam badan serta peranan sebagai seorang ibu. 

Kadang-kadang, mimpi anda sangat jelas atau menakutkan. Jika mimpi anda mengganggu fikiran, beritahulah kepada suami, rakan, ahli keluarga atau doktor anda. Dengan memberitahu seseorang mengenainya, mimpi tersebut tidaklah terasa begitu teruk. Doktor anda juga akan meyakinkan anda bahawa tiada apa yang perlu dimbimbangkan. 

Walaupun mustahil untuk meramalkan mimpi apa yang anda mungkin akan alami, terdapat beberapa imej yang mungkin muncul pada tahap-tahap kehamilan tertentu. Baca lebih lanjut untuk mengetahui apakah kemungkinannya maksud mimpi-mimpi anda. 

Mengapakah saya bermimpi mengenai anak-anak yang sudah besar?

Apabila anda mendapat tahu anda sedang hamil untuk kali pertama, anda mungkin bermimpi melahirkan bayi yang sudah besar atau anak yang sudah besar. Ini mungkin membawa maksud bahawa anda melihat bayi yang sudah besar atau seorang kanak-kanak itu kurang menakutkan berbanding seorang bayi baru lahir yang lemah. Atau mungkin anda gusar kerana terpaksa kembali bekerja selepas bersalin, dan anda bimbang anda akan terlepas sesuatu yang penting. 

Jika ini ialah anak pertama anda, anda mungkin merasa sedikit takut akan proses kelahiran dan bersalin. Harapan anda untuk bersalin dengan mudah mungkin merupakan sebab mengapa anda bermimpi yang bayi anda tiba-tiba sahaja keluar atau muncul secara tiba-tiba. 

Mengapakah saya bermimpi mengenai memandu dan bangunan?

Perasaan anda tentang badan anda mungkin berubah semasa hamil. Anda mungin suka bentuk badan baru anda, atau mungkin merasa tidak selesa mengenainya. Samada anda suka atau tidak dengan badan anda ini, perasaan anda boleh mempengaruhi mimpi. 

Bermimpi memandu kenderaan sering dikaitkan dengan cara anda bergerak melalui kehidupan. Pernahkah anda bermimpi memandu lori, bas atau kenderaan lain yang sukar untuk dikendalikan? Ia mungkin memberi gambaran tentang perasaan anda dalam menyesuaikan diri dengan perubahan bentuk badan. 

Wanita hamil sering bermimpi tentang bangunan, daripada sebuah bilik yang ringkas sehingga ke bangunan pencakar langit. Ianya mungkin tempat-tempat di mana sesuatu benda itu dihasilkan, seperti sebuah kilang atau limbungan kapal. Ini jelas menunjukkan persamaannya dengan bayi yang sedang terbentuk dalam perut anda. 

Atas sebab yang serupa, anda mungkin mendapati saiz dan kekompleksan bangunan dalam mimpi anda semakin bertambah seiring dengan usia kehamilan. Bangunan pencakar langit rupa-rupanya ialah tema mimpi yang paling lazim! 

Mengapakah saya bermimpi mengenai air?

Daripada lopak air sehinggalah lautan luas, anda mungkin dapati bahawa air ialah tema yang sering muncul berulang-ulang kali dalam mimpi anda. Kita semua memulakan hidup sebagai makhluk yang duduk di dalam air, tenang dan selesa dalam cecair yang mengisi uterus (rahim) ibu kita. Jika anda bemimpi tentang haiwan, ia mungkin adalah haiwan dalam air seperti berudu dan ikan. 

Berenang ialah tema yang biasa dalam mimpi pada trimester pertama, memandangkan cecair dalam uterus anda sedang bertambah. Anda bermula dengan hanya beberapa mililiter sahaja tetapi anda akan mempunyai di antara 800ml dan 1000ml ketika dalam minggu ke-36 kehamilan. Tidak hairanlah mimpi-mimpi anda dibanjiri oleh imej-imej berkaitan air! 

Semakin meningkat usia kehamilan, mimpi air anda juga mungkin menjadi semakin dramatik. Contohnya, mimpi tentang ombak besar mungkin menggambarkan air ketuban pecah. 

Cuba tanya suami anda mengenai mimpinya. Dia mungkin mengalami mimpi-mimpi yang agak pelik juga. 

Ketahui mimpi apa yang anda mungkin alami semasa dalam trimester kedua

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya,Dengkil & Equine Park

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...