Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Wednesday, February 5, 2014

Keistimewaan Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

Selalu kita akan sebut Vitamin C...Tapi aper plak yang dimaksudkan dengan Sustained Release Vitamin C...Aduh, pelik2 btul Shaklee nie kan. Yang nie bukan pelik tau tapi mmg betul2. Sustained Release Vitamin C Shaklee adaalah apabila sumber Vitamin C semulajadi ini disalurkan secara berperingkat mengikut keperluan tubuh.

Tubuh kita akan kehilangan vitamin c semasa melakukan aktiviti-aktiviti harian. Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan Vitamin C secara berterusan. Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee yang semulajadi ini membantu menyediakan Vitamin c Yang diperlukan oleh tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Selain daripada itu, Vitamin C atau Asid Askorbik amat bermanfaat pada kesihatan manusia. Semua orang tahu bahawa Vitamin C boleh membuatkan kulit menjadi cantik dan licin. Antaranya:
  • membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang myusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunanai yang beerti lekat atau bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik. Luka juga cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.
  • Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolestrol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang mengidap darah tinggi amat digalakkan mengambil darah tinggi bagi mengelakkan strok dan jantung tersumbat.
  • Detoksifikasi. Vitamin Cberupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahay pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan Vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.
  • Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormon antistress dan interferon(hormon fungsi imun). Mengikut Dr. Bruce Miller, the more you stress the more you need Vitamin C. Kita juga tahu yang stress boleh memusnahkan Vitamin C dan oleh kerana kekurangan Vitamin C sistem imun kita juda jadi lemah dan mudah diserang penyakit.
  • Penyakit skurvi adalah akibat kekurangan Vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah akibat kekurangan Vitamin C. Jelas menunjukkan yang Vitamin C adalah umpama gam yang melekattkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil Vitamin C pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan.
  • Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan Vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing. Menurut Dr. Bruce Miller, dos yang dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan dengan 7setengah biji oren.
Manfaat Lain Sustained Release Vitamin C
  1. Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma dan juga mengurangkan simptom selsema.
  2. Memerangi Kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mapu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-celss untuk melawan kanser dan membuang kimia berbahay daripada tubuh dengan berkesan.
  3. Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  4. Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
  5. Mengekalkan Kolestrol Sihat - Ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
Apakah pula KEISTIMEWAAN & PERBEZAAN Vitamin C Shaklee dengan Vitamin C yang lain yang berada dipasaran.
  • Vitamin C pertama yang semulajadi dan bertindak secara 'Sustained Release' atau dilepaskan dalam badan kita secara perlahan-lahan untuk membolehkan Vitamin C sentiasa berada dalam badan kita.
  • Dimana ia akan dilepaskan secara perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.
  • Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan Vitamin C dengan lebih baik.
  • Tiada pembaziran kerana semua Vitamin C digunakan dan dilepaskan ke dalam sistem tubuh secara perlahan mengikut keperluan. 
Oleh itu adalah penting untuk kita mengenali setiap produk yang hendak kita amalkan supay kita dapat memilih yang terbaik untuk diri kita. pilihan saya semestinya Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee yang 100% semulajadi, berkesan dan selamat untuk diambil...

Nota kaki: Kesan pengambilan vitamin juga bukanlah sekelip mata dan bergantung kepada kesesuaian dengan tubuh badan memasing. Kita haruslah sabar dan konsisten dalam pengambilan, barulah kesan optimum dapat dirasai.


♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...