Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Tuesday, March 11, 2014

Kepentingan Kalsium Kepada Wanita

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

Kalau semalam saya dh post tentang punca wanita mengandung kebas kaki dan tangan KLIK SINI , arini saya nak cerita tentang kepentingan kalsium dalam kehidupan seorang yang bernama wanita. Kenapa kalsium sangat penting dalam kehidupan seorang wanita???

Mungkin kita selama ini ambil mudah kerana merasakan ala cukuplah tu kalsium yang aku ambil hari-hari dalam makanan harian. Tapi kena ingat bahawa wanita memang menanggung risiko yang tinggi untuk mengalami kerapuhan tulang. Sebab apa? Kerana wanita mengandung, melahirkan anak, menyusukan anak dan datang bulan (period). Betapa banyak kita kehilangan kalsium agak-agaknya?

Pernahkah anda sebagai wanita membayangkan apa yang boleh berlaku ke atas tulang-tulang anda andainya anda kekurangan kalsium dalam badan...

Boleh nampak kan gambar tulang yang normal.  Ianya padat dan rapat kan. Cuba tengok pula bagi yang mengalami kereputan tulang iaitu sinonim dengan osteoporosis. Tulangnya nampak rapuh dan tidak padat lagi berongga-rongga. Sanggupkah kita membiarkan keadaan ini walaupun kita masih lagi ingin sihat untuk menjaga anak-anak dan keluarga? 


KELEBIHAN KALSIUM SHAKLEE
Panduan untuk anda yang ingin memilih pil kalsium. Pil kalsium mestilah didatangkan bersama-sama dengan magnesium dan Vitamin D. Apa fungsi kedua-dua ini?

MAGNESIUM bertindak sebagai ajen pengangkut kepada kalsium untuk membawanya ke tulang untuk diserap.
VITAMIN D pula bertindak sebagai rakan terbaik untuk bantu kalsium menyerap lebih baik ke tulang.
Jika hanya KALSIUM semata, walau ada banyak tapi tidak berupaya menyerap dalam badan maka anda akan berisiko pula untuk mendapat BATU KARANG.

Jadi buatlah pilihan anda sekarang. Wanita lebih-lebih lagi di zaman sekarang penuh dengan pelbagai tanggungjawab. Jagalah kesihatan untuk masa depan anda dan keluarga.

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...