Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Monday, September 22, 2014

Rupanya Ostematrix Ubat Sembelit

Sembelit. Aduh sengsaranya rasa kalau masalah nie kita hadapi nak pulak kalau lepas bersalin. Memang bercinta ler nak ke toilet. Dalam pantang plak hanya boleh minum milo atau kopi sahaja. Minuman-minuman ini juga ler yang akan membuatkan sembelit bertambah parah.


Saya nak cerita sikit tentang apa yang dimaksudkan dengan sembelit sebelum saya meneroka isu ini dengan lebih dalam. Sembelit adalah merupakan kepayahan untuk membuang air besar atau membuang air besar yang tidak kerap dan tidak sempurna. Ia juga merupakan salah satu masalah gangguan pencernaan.

Persepsi sembelit adalah berbeza untuk orang. Ramai yang beranggapan mereka mengalami sembelit jika tidak terdapat pergerakan usus mereka setiap hari. Walaubagaimanapun, tiada satu bilangan yang tepat untuk menentukan pergerakan usus yang normal. Pergerakan usus yang normal kebiasaanya adalah bermula daripada 3 kali sehari sehingga 3 kali seminggu bergantung kepada fisiologi manusia.

Sembelit juga adalah masalah sistem penghadaman yang biasa tetapi lebih banyak dialami oleh perempuan, kanak-kanak mahupun orang tua. Lebih-lebih lagi orang tua berumur 65 tahun keatas dan perempuan mengandung.

Punca-Punca Berlakunya Masalah Sembelit

•  Diet rendah fiber.
•  Kekurangan bendalir dalam badan. (tak cukup minum air la ni…)
•  Corak permakanan yang berubah.
•  Ubat-ubatan.
•  Kekurangan senaman. 
•  Perubahan fisiologi badan seperti penuaan dan mengandung.
•  Immobility (Cth: pesakit kronik yang hanya duduk atas katil sepanjang masa)
•  Sikap tidak endah akan pentingnya pergerakan usus sendiri.
•  Penyalahgunaan ubat julap.

Rawatan Masalah Sembelit Yang Boleh Dilakukan Sendiri
1. Diet
Tingkatkan pengambilan fiber dalam makanan (20 hingga 35 grams setiap hari). Ini boleh membantu melembutkan najis disamping menormalkan pergerakan usus yang sekaligus dapat mengembalikannya kepad normal.
Makanan yang tinggi fiber adalah seperti sayur-sayuran, cereals, oats dan buah-buahan. Pengambilan makanan tinggi fiber i ni perlu berperingkat-peringkat untuk mengelakkan kembung perut dan kentut.
Paling penting. Pengambilan fiber ni kena dengan minum air yang banyak.

2.  Ubah cara hidup.
Ubah cara hidup boleh merawat dan mencegah sembelit. Minum air dengan banyak dan bendalir lain sebagai contoh: Jus buah-buahan, Sup, buah-buahan dan Jus sayur-sayuran.

3.   Senaman

Senaman yang tetap boleh mengembalikan pergerakan usus yang normal. Bagi pesakit yang selalu terbaring dan duduk diatas kerusi tolak, mengubahkan posisi badan secara kerap juga amat penting untuk mengaktifkan pergerakan usus.


Ostematrix Bantu Selesaikan Masalah Sembelit
Dulu rasa macam tak percaya jer yang sembelit dapat dirawat dengan pengambilan Ostematrix, Tetapi itulah kenyataan yang perlu saya khabarkan pada semua. Saya dulu mengalami masalah sembelit. Saya mula mengamalkan Ostematrix untuk menyelesaikan masalah sakit pinggang. Dahulu, pinggang saya akan sakit sesangat setiap kali bangun tidur. Oleh itu saya telah mencuba mengamalkan Ostematrix untuk menyelesaikan masalah sakit pinggang. Alhamdulillah, dengan pengambilan Ostematrix saya dah tak mengalami masalah sakit pinggang. 

Masa mula tue just sedar yang sakit pinggang dah hilang namun yang membuatkan saya teruja adalah kerana sekarang setiap pagi saya pasti perlu dating dengan Mr. T (T=Toilet}. Apa yang perlu dilakukan adalah dengan menelan 4bj Ostematrik sebelum tidur.

Malah Ostematrix bukan sahaja dapat membantu membuang dengan lancar tetapi banyak lagi kebaikannya. Kandungan Magnesium di dalam Ostematrix juga dapat membantu tidur yang lebih lena. Ostematrix juga dapat mengurangkan kebas2 kaki, sakit2 badan dan membantu kelancaran susu ibu.

Nota: Ingin mendapatkan konsultasi percuma...Anda boleh terus berhubung dengan saya. Anda juga boleh membuat pembelian terus secara online dengan menggunakan link di bawah atau pembelian boleh dibuat melalui saya. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia.

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya,Dengkil & Equine Park

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...