Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Thursday, September 25, 2014

Usia Terbaik Ambil Minyak Ikan


Minyak ikan kaya dengan sumber asid lemak Omega 3, asid alfa linolenik. Terdapat beberapa jenis asid lemak perlu iaitu asid lemak omega 3, asid alfa linolenik dan asid lemak omega 6, asid linolenik. Asid lemak perlu adalah sejenis lemak yang perlu diambil daripada makanan. Badan manusia tidak mampu untuk menghasilkannya sendiri. Asid Lemak perlu akan menghasilkan sejenis bahan kimia yang dikenali sebagai eicosanoids. Salah satu bahan yang terdapat di dalam kumpulan eicosanoids adalah prostagladin.

prostaglandin pula merupakan bahan yang amat penting dalam sistem biologi manusia termasuklah dalam sistem imuniti, sistem pencernaan, proses ekspresi gen, proses baik pulih sel, proses tekanan bendalir dan pengawal aturan suhu badan.

Asid Lemak Omega 3 mempunyai kesan biologi untuk mengelakkan berlakunya penyakit kronik seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, kanser, penyakit Alzheimer, sakit buah pinggang, sakit jantung dan lain-lain. Konklusinya setiap individu memerlukan asid lemak perlu untuk membolehkan setiap sel di badan berfungsi secara normal.

selain daripada itu, tiada usia khusus yang menetapkan pengambilan minyak ikan. Bayi seawal usia di dalam kandungan boleh mendapatkan asid lemak omega 3 melalui pemakanan si ibu. Terdapar beberapa kajian yang menunjukkan kesan positif pengambilan omega 3 semasa mengandung kepada bayi.

Kajian oleh Helland el. al (2008) telah membandingkan wanita mengandung A mengambil 1183mg DHA (serta 803mg EPA) setiap hari (bermula pada minggu ke 17 hingga 28 usia kandungan) dengan wanita mengndung B yang cuma mengambil 10ml minyak jagung menunjukkan wanita A melahirkkan anak yang mempunyai tahap IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi sehingga kanak-kanak itu berumur 7 tahun berbanding dengan kanak-kanak yang dilahirkan oleh wanita B yang mengambik minyak jagung. Anak A juga mempunyai kualiti tidur dan imuniti yang lebih baik. Namun rangsangn awal kepada anak juga mempengaruhi tahap IQ si anak.

Minyak Ikan terbaik Untuk Anda Sekeluarga


Pastikan pilihan anda tepat dengan memilih minyak ikan yang mengandungi peratusan Omega 3 yang tinggi dan bukannya yang mengandungi lemak ikan yang tinggi.


26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee
1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan
      otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
      (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Nota: Ingin mendapatkan konsultasi percuma...Anda boleh terus berhubung dengan saya. Anda juga boleh membuat pembelian terus secara online dengan menggunakan link di bawah atau pembelian boleh dibuat melalui saya. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia.

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya,Dengkil & Equine Park

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...