Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Thursday, June 5, 2014

Tahukah Anda? Lecithin adalah Vitamin Untuk Otak


Tahukah Anda?
Selalu kita dengar Lecithin adalah berkaitan dengan lemak dan set kurus. Namun sebenarnya Lecithin mempunyai fungsi yang lebih daripada itu. Lecithin juga sangat sesuai diambil oleh pelajar-pelajar.

Lecitin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine.Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan lain-lain. 

Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecitin, manakala 70% lemak di hati adalah lecitin.

Diperingkat otak dan sel-sel kita, acethylcholine perlu dihasilkan dari bahan yg dipanggil choline.Choline ini amat mudah diperolehi daripada LECITHIN. Oleh itu ,digalakkan ibu bapa agar mereka dan anak-anak mendapatkan cukup bekalan lecithin setiap hari.

Lecitin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung, soybeans, dan tahukah anda ~ Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin. Yang menariknya..Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Nak dapatkan Lecithin untuk kegunaan anak-anak atau adik-adik anda?? Hubungi saya untuk konsultasi dan pesanan. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia.

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...