Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Sunday, January 4, 2015

Manisnya Cinta Di Capadocia

Salam berhujung minggu...hope semua relax2 dan yang bekerja gomen (goverment) pasti tengah tertanya-tanya betul ker bonus masuk esok nie (5hb jan). Setakat skang xder pengumuman rasmi lagi kan. Jadi harap dapat menanti dengan penuh kesabaran yer.

Tarikh mula sesi persekolahan dah confirm ditunda lagi seminggu. jadinya tarikh mula persekolahan bagi negeri Selangor nie adalah pada 12 januari 2015 dan ini bermakna lagi seminggu la anak2ku terpaksa ditinggalkan di kampung halaman. Rupanya hujung minggu tanpa anak-anak nie agak membosankan gak yer (walaupun kalau time diorg ader tu selalu jer stress kan.hihihi...). So, aktiviti hujung minggu aritu g wayang tgk Manisnya Cinta Di Capadocia.


Manisnya Cinta Di Cappadocia mengisahkan percintaan di antara tiga insan iaitu Ifti Liyana, Fredo dan Nazmi. Hubungan Ifti dan Fredo bagai retak menanti belah, kedua-duanya sudah tidak mempunyai perasaan sayang lagi dan akhirnya membuat keputusan membawa haluan masing-masing. Nazmi muncul dalam hidup Ifti, dan lama kelamaan perasaan cinta mula berputik di antara mereka berdua.

Ini adalah citer melayu pertama yang ditonton di wayang selepas Persona Nan Grata. Hihihi...dapat bayangkan takdah berapa lama xpergi tgk citer melayu di wayang dan ternyata citer nie tak mengecewakan. Walaupun watak Fazura dalam citer nie adakalanya membawakan watak seorang perempuan yang stress namun cara dia menangani stress itu sangat terbaik. sentiasa senyum jer walaupun pelbagai dugaan melanda dirinya. Cuma ader satu babak yang dia menjerit "Aku Sunyi!!!!". Namun itu adalah cara dia melepaskan stress yang dia alami.

Bagi saya yang menonton babak dalam filem niememang tak stress langsung. Hanya mampu tersenyum sensorang menghayati babak-babak dalam filem ini.

Sweet!!!!
Saat Dilanda percintaan
Nampak, muka cam xpuas hati jer biler makcik-makcik bertanya kenapa bukan dia yang kahwin dengan Fredo

Haaaa....kalau orang mengantuk kita sorongkan bantal. Apa kata kalau orang yang selalu stress2 cam Ifti (Fazura) nie kita bagi dia makan B-Complex. hihihi...Cam menarikjer kan.

Tahukah anda yang stress meningkatkan kadar denyutan jantung, menyebabkan tekanan darah tinggi, sukar tidur dan juga menyumbang kepada penambahan berat badan. Bahayakan tu kalau kita kerap kali stress. Kalau la kita ni jenis yg selalu stress atau kita ni emotional eater, elok sangat untuk kita amalkan suplemen B-Complex. Sebab B-Complex membantu sensasi ketenangan. Bila kita tenang, maka kita akan kurang mengudap tanpa sebab. Maka, takdela masalah berat badan makin naik akibat stress.

Kenapa B-Complex Shaklee jadi pilihan kita. Ini adalah kerana B-Complex Shaklee mengandungi keluarga vitamin B seperti yg disebutkan di bawah:
  1. Vitamin B1 - Menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan meningkatkan metabolisme
  2. Vitamin B2 - Memproses asid amino dan lemak. Juga membantu mengaktifkan vitamin B6 dan Asid folic
  3. Vitamin B3 - Membantu mengurangkan kolesterol di dalam darah dan pengaliran kolesterol dalam darah, membantu dalam kesihatan kulit yg baik dan membantu pencernaan. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yg rendah dapat menyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar untuk menjadikan seseorang tu dapat sakit mental
  4. Vitamin B5 - Membantu mengurangkan stress fizikal dan mental, membantu mengurangkan penuaan pramatang
  5. Vitamin B6 - Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depresi
  6. Vitamin B9 - Bersama2 dengan Vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter dan juga aktiviti mengurangkan depresi di dalam badan
  7. Vitamin B12 - Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depresi dan tidak tenteram.
Oleh itu, jom kita amalkan cara hidup sihat. Hindari stress. Jom tonton Manisnya Cinta Di Cappadocia dan pasti membuatkan anda tersenyum sensorang. Bagi yang tidak sempat menonton di wayang, anda boleh membuat langganan di Astro First skang. Mimpikan yang indah-indah...Manisnya Cinta Di Capadocia.


Nota: Ingin mendapatkan konsultasi percuma...Anda boleh terus berhubung dengan saya. Anda juga boleh membuat pembelian terus secara online dengan menggunakan link di bawah atau pembelian boleh dibuat melalui saya. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia. 

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Dengkil & Equine Park

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...