Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Thursday, January 1, 2015

Tips Untuk Menghilangkan Jerawat

Jerawat.. sebenarnya jerawat inidi kategorikan sebagai masalah ker atau penyakit. Pertama sekali jerawat ini bukanlah penyakit berjangkit. Namun jerawat boleh melibatkan diri seseorang dengan masalah sosial dan masalah peribadi. Rasa rendah diri dan kurang keyakinan diri seseorang boleh disebabkan oleh masalah jerawat.

Jerawat terbahagi kepada  empat peringkat iaitu ringan, sedang, agak berat dan berat. Peringkat tersebut ditentukan berdasarkan jumlah jerawat yang ada pada wajah, dada dan punggung, serta ukuran besar kecil jerawat atau kondisi peradangan jerawat. Selain itu, di bawah ini juga termasuk dalam perbedaan jenis jerawat:

- Jerawat pada bayi yang baru lahir (newborn acne): Jerawat jenis ini menyerang sekitar 20% bayi yang baru lahir dan tergolong jerawat ringan.

- Jerawat pada bayi (infantile acne): Bayi berumur 3–6 bulan juga ditumbuhi jerawat, dan akan tumbuh kembali pada saat ia beranjak remaja.

- Jerawat vulgaris (Acne vulgaris): Jerawat jenis ini adalah yang paling umum terjadi pada remaja dan kaum remaja sekitar 12 – 24 tahun.

- Jerawat conglobata (cystic acne): Jerawat jenis ini terjadi pada kaum lelaki muda, tergolong serius namun jarang terjadi.

Di sini saya ingin kongsikan bersama anda beberapa tips yang efektif untuk anda yang bimbang dengan masalah jerawat yangsedang anda hadapi.

  1. Bersihkan wajah sehari minimal dua kali sehari.
  2. Elakkan dari selalu menyentuh wajah terutama apabila tangan anda kotor. Bila kulit wajah yang sangat sensitif terkena kotoran atau kuman dari luar, jerawat akan mudah timbul.
  3. Ketika anda sedang berjerawat, jangan menyentuh atau memicit jerawat. Ini boleh meninggalkan bekas di wajah anda.
  4. Lakukan pembersihan wajah dengan wap atau air suam setiap seminggu atau dua minggu sekali. Hal ini baik untuk membuka pori-pori dan mengangkat kotoran yang tersisa di wajah.
  5. Mencegah jerawat tidak hanya dilakukan dari luar saja. Walaupun anda rajin membersihkan wajah setiap hari, tetapi jika tidak melakukan perawatan dari dalam akan menjadi sia-sia.. Makanlah  makanan yang berkhasiat dan bervitamin serta mengandung banyak serat seperti, sayuran dan juga buah-buahan untuk menjaga kulit tetap sihat dan terhindar dari jerawat. Hindari makanan yang mengandung kafein serta makanan yang masin.
  6. Elakkan makanan yang dapat menimbulkan jerawat. 
  7. Munculnya jerawat tidak hanya dari makanan ataupun kurangnya perawatan untuk wajah. Bila anda merasa stress, maka hormon yang dikeluarkan dari tubuh juga dapat menjadi penyebab timbulnya jerawat. Hindari stress, untuk mencegah timbulnya jerawat.

Supplemen Shaklee Yang Dapat Membantu Anda
  1. GLA Complex – memulihkan kulit yg rosak
  2. Vitamin E – menghilangkan parut
  3. B Complex – jerawat disebabkan oleh kekurangan vitamin B6
  4. Sustained Released Vita-C – memulihkan sel dan membina kolagen
  5. Vitalea – menstabilkan metabolisma gula mengelakkan jerawat

Nota: Ingin mendapatkan konsultasi percuma...Anda boleh terus berhubung dengan saya. Anda juga boleh membuat pembelian terus secara online dengan menggunakan link di bawah atau pembelian boleh dibuat melalui saya. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia. 


**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya,Dengkil & Equine Park

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...