Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Tuesday, January 13, 2015

Tips Menyelesaikan Masalah Nafas Berbau

Komunikasi penting untuk menyempurnakan tugas seharian di pejabat. Anda perlu kerap berbincang dan berkerjasama dengan ketua serta rakan sejawatan untuk memastikan segala-galanya berjalan lancar.

Sesetengah pekerjaan, seperti wartawan, pegawai perhubungan awam, pegawai pemasaran atau peguam, memerlukan anda sentiasa berurusan dengan orang ramai. Bagi menjaga imej diri dan syarikat, anda perlu memastikan penampilan sempurna dengan berdandan rapi dan memakai baju bersesuaian agar tampil hebat.

Anda mungkin tergolong wanita bertuah kerana memiliki segala-galanya— bijak, cantik dan pandai bergaya. Akan tetapi, segala-galanya musnah apabila anda bersuara. Masalah nafas berbau bukan sahaja mencacatkan penampilan anda; ia membuatkan anda hilang keyakinan diri.

Tidak seperti masalah kesihatan atau kecantikan lain, nafas berbau ibarat ‘musuh’ dalam selimut, merosakkan imej anda secara senyap. Memang sukar mengesan bau nafas sendiri. Anda hanya menyedari ‘kecacatan’ penampilan apabila dijauhi teman-teman atau menjadi bahan gosip. Ketika ini pakaian mahal atau solekan menawan tidak lagi bernilai. Di sini saya kongsikan dengan anda beberapa tips yang mungkin dapat membantu anda menyelesaikan masalah nafas berbau ini.

1. Berkumur menggunakan garam atau limau

Menyembuhkan nafas berbau dengan garam bilas adalah penawar yang sangat lama yang telah diturunkan dari generasi ke generasi. Garam akan membunuh bakteria di dalam mulut anda dan membantu menyembuhkan sebarang penyakit gusi. Hanya campurkan 1/2 sudu kecil garam dengan setengah cawan air suam, kacau dan bilas mulut sebelum anda tidur. Setelah beberapa hari dan anda akan melihat bahawa gusi anda kelihatan lebih merah jambu dan dapat menyelesaikan masalah nafas berbau.

Menyembuhkan nafas berbau dengan limau bilas adalah alternatif yang lain, kerana kandungan asid yang tinggi dalam limau menghalang pertumbuhan bakteria pada lidah dan gusi. Anda juga boleh membuat campuran garam dan limau dan bilas sebelum tidur untuk menyembuhkan nafas berbau.

2. Soda penaik (Baking Soda)

Baking soda telah didapati sangat berkesan dalam menyembuhkan nafas berbau, kerana keasidan yang tinggi baking soda akan menghalang bakteria daripada berlaku di atas lidah anda. Oleh itu, memberus gigi dengan ubat gigi yang kaya penaik soda atau ikut sahaja dengan baking soda selepas menggunakan ubat gigi biasa.

3. Daun Mint dan Biji Bunga Matahari

Kedua-dua nya menyembuhkan masalah nafas kerana ia dapat membersihkan mulut dan menjadikan kafas lebih segar. Kunyah biji bunga matahari selepas makan dan minum air untuk membantu membersihkan mulut dan mengunyah daun pudina untuk mengeluarkan bau yang segar daripada anda. Contohnya: makan chewing gum yang mempunyai kandungan pudina dan gula-gula berperisa mint.

4. Makan Yogurt

Makan yogurt kaya dengan bakteria sihat akan membantu dalam menyembuhkan nafas berbau sepenuhnya.

5. Minum Air Putih, Teh atau Jus Nanas

Sama seperti apa-apa lagi dalam kehidupan, menyembuhkan nafas berbau dengan air minuman yang mudah dan baik untuk anda. Air putih akan menjaga perut dan lidah anda terhidrat dan bersih. Ia juga mencegah pembentukan bakteria dan menyembuhkan nafas berbau.

Kebersihan Mulut

Ia mungkin kelihatan jelas, tetapi menyembuhkan nafas berbau dengan kebersihan gigi yang betul adalah satu titik permulaan yang penting. Flos juga yang akan membantu dalam menyembuhkan nafas berbau disebabkan penyakit gusi. Berus gigi anda dengan cara yang betul dan anda juga harus memilih ubat gigi yang betul.

Supplement Shaklee Yang Dapat Membantu Anda
Antara produk Shaklee yang dapat membantu anda adalah:
  1. Alfalfa Complex
  2. Sustained Release Vitamin C
  3. Garlic Complex
Untuk maklumat lanjut KLIK SINI


♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :+(6)010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Dengkil & Equine Park

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...