Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Thursday, December 19, 2013

Penyelesaian Masalah Mulut Berbau

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

Faktor-Faktor Yang menyebabkan Mulut Berbau

  1. Bakteria yang terdapat di dalam mulut dan membiak walaupun pada keadaan tiada oksigen. Bakteria ini boleh datang daripada pemakanan kita seperti bawang putih, bawang merah, protein-daging dan bahan tenusu, kesan obesiti, kesan merokok dan kesan pengambilan alkohol. Mereka memakan makanan yang tertinggal di celah gigi, gusi dan mulut dan mengeluarkan bahan kumuh. Kebanyakkan bahan kumuh yang dihasilkan mengandungi banyak bahan-bahan berasaskan sulfur. Bahan kumur yang terhasil menyebabkan bau busuk menyerupai mayat (Cadaverine) atau daging busuk (Putrescine) atau bau najis manusia (Skatole) atau bau hapak kaki (Isovaleric Acid)
  2. Gusi juga boleh menyebabkan masalah pernafasan berbabu busuk akibat jangkitan kuman,abscess, ruang lompang di antara gigi, ruang di antara gigi dan gusi atau akibat tampalan yang tidak sempurna dan gigi palsu yang kotor.
  3. Boleh menyebabkan pernafasan berbau jika ada kerosakan tulang pipi yang menyokong gigi. kerosakan yang teruk menyebabkan terdapat ruang lompang yang dalam di atara gusi dan gigi. ianya amat sukar dibersihkan dengan baik menjadikan kawasan ini sesuai bagi pembiakan bakteria.
  4. Kekurangan air liur juga boleh menyebabkan bau nafas. Air liur menjadi kurang disebabkan oleh puasa, penggunaan ubat kumur yang mengandungi alcohol, kekurangan air dalam badan dan ada penyakit pada sistem pencernaan.

Macamana nak tahu mulut berbau atau tidak?
Mungkin segan nak tanya orang kan mulut kita berbau atau tidak. Salah satu caranya adalah menjilat di belakang pergelangan tangan dan membiarkannya kering selama dua minit. Selepas kering, cubalah hidu air liur kita sendiri di situ. Itulah caranya anda menghidu bahagian hadapan lidah kita.


Cara lain ialah untuk mengetahui bau mulut yang berasal dari bahagian belakang (posterior) lidah. Ambil sudu dan terbalikkannya untuk mengeruk (scrape) bahagian belakang lidah. Lihat lendir keputihan yang terkumpul dan hidulah baunya.



Garlic Complex - Merupakan antibiotik semulajadi yang berfungsi memusnahkan bakteria. 
  • Garlic Shaklee diproses secara semulajadi dibawah suhu yang rendah bagi mengekalkan semua allicin. Ia juga telah dirumus untuk mengawal bau. Walaupun bawang putih salah satu penyebab, nafas berbau namun tablet garlic Shaklee tak pecahkan sehingga ia sampai ke dalam usus kecil. Di samping itu, ia mengandungi campuran pudina dan ekstrak rosemary bagi mengawal bau.
Alfalfa Complex - Membantu menyegarkan nafas dan mendetoksifikasikan bau. 
  • Alfafa Shaklee adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang pengaliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan dan bau nafas mulut.
Jika anda mempunyai bajet yang lebih, anda boleh juga mengamalkan supplemen-supplemen yang berikut untuk merawatan masalah mulut berbau:
▪ Herblax - Untuk pembersihan usus
▪ SR Vita C Plus - Menyembuhkan penyakit gusi dan detoksifikasi yang bagus
▪ Peppermint Ginger Plus- Berkesan membunuh bakteria penyebab bau mulut  

Jom cegah bau mulut dengan Shaklee iaitu dengan Alfalfa dan Garlic. Alfalfa mengandungi mineral dapat menyegarkan nafas dan mendetoksifikasi bau. Garlic bertindak sebagai antibodi dan memusnahkan bacteria.

Jom segarkan nafas dan mulut dengan vitamin semulajadi.

Nota: Ingin mendapatkan konsultasi percuma...Anda boleh terus berhubung dengan saya. Anda juga boleh membuat pembelian terus secara online dengan menggunakan link di bawah atau pembelian boleh dibuat melalui saya. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia.

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...