Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Tuesday, December 31, 2013

Cara Mengurangkan Kembung Perut Ketika Mengandung

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

Kembung perut merupakan antara salah satu daripada simptom2 biasa yang dialami oleh wanita mengandung terutama pada trimester pertama dan ia adalah disebabkan oleh perubahan hormon yang berlaku dalam badan. Hormon estrogen dan proesteron meningkat ketika kita mengandung dan hormon-hormon ini merehatkan tisu otot termasuk dibahagian gastrointestinal tract. Otot yang rehat ini yang menyebabkan kita rasa kembung dan tidak selesa.

Terdapat 3 cara yang disarankan untuk mengatasi masalah ini:

  1. Memakai pakaian yang longgar di bahagian pinggang dan perut - Apabila pakaian yang dipakai agak ketat dibahagian-bahagian ini, perut akan terasa 'ditekan' dan ini akan menambahkan ketidakselesaan di bahagian perut. Kadang kala ketidakselesaan ini akan menyebabkan rasa loya yang menjadi-jadi dan ingin muntah.
  2. Makan pada jumlah yang kecil dan kerap - Makan pada jumlah yang banyak juga pada sesuatu masa tidak membantu mengurangkan masalah kembung, malah ia boleh menambah rasa kurang selesa dan perasaan loya yang menjadi-jadi. Ibu mengandung disarankan membawa bersama makanan ringan seperti biskut atau roti bersama-sama apabila ke mana-mana tempat untuk mengelakkan perut berangin akibat lambat makan.
  3. Elakkan makanan 'berangin' - Elakkan makanan berangin yang boleh menambah kembung perut. Masalah kembung ini mungkin berlarutan untuk beberapa bulan pertama sahaja dan akan berakhir apabila kandungan mencecah trimester kedua dan ketiga.

Supplement Shaklee Untuk  Masalah Kembung Perut

Ibu mengandung yang mengalami masalah ini bolehlah mencuba Peppermint Ginger Plus yang dapat membantu mengurangkan masalah ini dan juga morning sickness yang mungkin dihadapi oleh sesetengah ibu mengandung. Ia mengandungi 4 herba semulajadi iaitu Halia, Peppermint, Fennel/Adas dan Cuka Manis yang diproses dan dihasilkan dengan standard kajian klinikal yang teliti. Ia juga mempunyai banyak kelebihan lainiaitu untuk mengatasi masalah penghadaman dan gastrik.

Kredit to : livestrong.com


♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
 COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

1 comment:

  1. Peppermint ginger Plus bukan hanya sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung, namun ia turut menjadi pilihan ibu-ibu yang kerap mengalami masalah sebu selepas makan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...