Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Friday, December 13, 2013

Kesan Pengambilan Supplement

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

Memang menjadi habit kita biler kita makan sesuatu produk tu kita mahukan hasilnye dgn cepat. Begitu juga bila makan suplemen Shaklee tu nak terus jadi.Jadi sebelum kita ambil aper2 supplement kita harus faham, kesan suplemen ke atas tubuh kita adalah perlahan2 dan lembut.

AWAS: Kalau makan suplement sekali terus berkesan itu kita harus lebih berhati2 kerana dikhuatiri sebenarnya supplement tersebut mengandungi bahan perangsang!

Pesan seorang pakar dermatologi – bila produk kecantikan (skincare) boleh beri kesan seperti prosedur perubatan (ubat), kemungkinan ia memang ubat pun sebenarnya.

Oleh itu kita harus setkn dalam pemikiran kita setiap kali mahukan mulakan pengambilan supplement, iaitu kesan dari supplemen memakan masa. Lebih2 lagi jika anda sebelum ini tidak pernah mengambil apa2 suplemen, atau hidup penuh stress. Jadi berikan masa kepada tubuh anda untuk adapt.

Ramai orang yang mengalami perkara2 ni apabila mula mengambil suplemen terutama suplemen semulajadi Shaklee:
  • Healing crisis
  • Tiada perubahan dirasakan
Jangan risau ia adalah perkara positif. Lebih baik ‘sakit’ sekejap untuk pemulihan kan? Dan lebih baik kesan lambat tapi selamat daripada cepat dan berbahaya!

Menjadi amalan masyarakat kita bila ‘sakit baru cari ubat’. Ia tak boleh diaplikasi pada suplemen natural. Ini sebabnya suplemen bukan untuk menyembuhkan penyakit tapi untuk menjaga tubuh badan kita dari serangan penyakit. Usaha dan ikhtiar, selebihnya Allah menentukan. Tidaklah sampai kalau dah makan suplemen tak boleh kena sakit. Kerana tubuh kita ni sistemnya kompleks dan unik. Tiada satu sel yang sama antara kita dengan kawan kita pun.

Jadi, sedikit tips untuk anda yang baru nak cuba supplement:
  • Jangan terburu2 nak lihat kesannya dalam masa satu hari!
  • Beri masa pada tubuh anda 3-6 bulan untuk benar2 merasai keberkesanannya
  • Ikuti peraturan dalam pengambilan suplemen, misalnya minum air 3L sehari
Jangan gelap mata dengan janji BERKESAN DALAM MASA 14 HARI! Jika anda dh berikhtiar untuk dapatkan kesihatan tubuh badan yang lebih baik maka InsyaAllah akan dikurniakan kpd anda kesihatan yang baik2 slalu.

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 

COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...