Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Sunday, January 19, 2014

Cara Merawat Sunburn


Hujung minggu aritu, sekeluarga pergi bercuti ke Pulau Pangkor. Dah semestinya banyak aktiviti outdoor dijalankan. Mandi pantai, main pasir n g snorkeling. Masalahnyer sekarang adalah sunburn. Aper itu sunburn.
Sunburn ialah proses apabila kulit menjadi terbakar kerana tidak tahan dengan cahaya matahari yang mengenainya. Sunburn tidak selalunya dapat dilihat serta merta. Kadangkala ia mengambil masa sehingga 24jam untuk melihat kerosakan sebenar yang ditanggung. Adalah lebih mudah dan murah untuk mencegah daripada merawat. Perlu diingat bahawa kerosakan akibat UV ini tidak boleh diperbaiki (non-reversible), malah ia akan berkumpul (cumulative).
Langkah-Langkah Perlindungan Daripada Cahaya Matahari
  1. menggunakan pakaian berlengan panjang dan menutup bahagian-bahagian lain yang selalunya terdedah kepada cahaya matahari.
  2. Penggunaan pakaian daripada kain woven adalah yang terbaik. Pakaian pula hendaklah longgar.
  3. Pakaian yang berwarna gelap memberikan perlindungan yang lebih berbanding pakaian yang berwarna cerah
  4. Pengambilan Vitamin/Supplemen
  5.  Penggunaan cermin mata yang boleh menyaring cahaya UV untuk mencegah katarak.
  6. Sentiasa mencari tempat-tempat redup. Bagaimanapun perlu diingat bahawa pantulan cahaya matahari daripada pasir, bangunan dan sebagainya masih boleh mencapai kulit anda. Oleh itu, penggunaan sun block masih juga disyorkan walaupun anda berada di tempat yang redup atau semasa langit berawan tebal.
  7. Penggunaan lipscreen dengan SPF sekurang-kurangnya 15 untuk melindungi bibir anda
  8. Pemakaian topi
  9. Sapu losyen sunblock anda mengikut waktu yang ditetapkan atau disyorkan oleh pembuatnya, contohnya setiap jam.
Supplemen Shaklee Untuk Masalah Sunburn
  • Sustained Release Vitamin C 500mg - sangat membantu dalam pemulihan kulit. Vitamin C sangat penting dalam pembinaan Kolagen.
  • Vitamin E 400IU - Sebagai pelembab kulit. Vitamin E juga menolong sel menyerap oksigen, sangat membantu dalam melindungi kerosakan sel. Apabila sudah terkena sunburn bermaksud sel-sel itu sudah rosak.
  • Energizing Soy Protein - Sumber protein yang penting untuk pembinaan sel-sel baru untuk menggantikan sel-sel yang rosak teruk. Protein yang lengkap dengan kesemua 9 asid amino yang diperlukan.
**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 
♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...