Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Friday, January 10, 2014

Carotomax

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 


Vitamin A merupakan salah satu vitamin larut lemak dan juga antioksidan yang baik untuk mengawal radikal-radikal bebas. Tahukah anda yang Shaklee mempunyai Vitamin A untuk kesihatan tubuh badan kita. Ia di panggil Carotomax. Pada kebiasaannya Carotomax ini terkenal sebagai supplement untuk masalah rabun. Namun tahukah anda yang Carotomax ini bukan hanya untuk membantu masalah tentang mata (rabun) tetapi ia juga untuk awet muda, kesihatan jantung, kulit, antioksidan dan mencegah Alzheimer. Banyakkan fungsi-fungsi Carotomax ini. Jom kita ketahui lebih lanjut mengenai kehebatan Carotomax ini.

Carotomax adalah campuran unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene dan xeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.
Carotenoid adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran. Ia memberi warna oren kepada lobak merah, tomato dan sebagainya.
Apakah fungsi carotenoid  dan kebaikannya?

  1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas.
  2. Sumber Vitamin A terbaik
  3. Meningkatkan sistem imunisasi
  4. Membetulkan fungsi organ tubuh.  
Sumber yang mengandungi carotenoid adalah lobak, kentang, bayam, tomato dan lain-lain sayuran. Cara yang terbaik untuk mengekalkan kandungan carotenoid ialah dengan menganbil sayuran ini tanpa di masak.

Manfaat Utama Carotenoid

  • Lebih selamat berbanding Vitamin A - Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu Vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan Vitamin A akan mengakibatkan Tosisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932 satu prekursor Vitamin A dan beta karotena didapati selamat pengambilannya.
  • Mempertingkatkan penglihatan - Ia menghasilkan 'unggu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bag dan gegelung hitam mata.
  • Meredakan penyakit kulit - Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psorisis, senile palgue, kulit kering, kulit gugur dan jerawat. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies dan ulser kulit.
  • Melindungi Epithelial - Ia memelihara lapisan luar korna, rongga, oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari dan merawat ulser saluran usus.
  • Melawan kanser dan oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel yang teroksida.
  • Menghalang infeksi - Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit respiratori paru-paru, batu hepatitis, ashtma, flu dan selsema.
Tanda-tanda kekurangan Carotenoid

  1. Masalah jerawat
  2. Hilang lembapan pada kulit, mulut dan rambut
  3. Tumbesaran terencat
  4. Masalah tidur dan insomnia
  5. Kulit yang menebal pada telapak tangan dan kaki
  6. Masalah rabun malam

Tahukah Anda?


Tahukah anda bahawa Carotomax mengandungi carotenoid yang menyamai dengan :
**Beta Carotene = 102biji pisang
**Lycopene = 714 biji buah aprikot
**Lutein dan Xeaxanthin = 285 biji buah limau merah
**Alpha Carotene = 89 biji rasberi

Hubungi saya untuk mendapatkan Carotomax dengan harga istimewa dan konsultasi PERCUMA. Penghantaran adalah keseluruh Malaysia.

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...