Saya Atira merupakan Shaklee Independent Distributor di Nilai, Putrajaya & Cyberjaya. Penghantaran adalah ke Seluruh Malaysia. Kami Menyediakan Kehidupan Yang Lebih Sihat Untuk Semua Dan Kehidupan Yang Lebih Baik Untuk Sesiapa.

Monday, January 13, 2014

Supplement Shaklee Untuk Masalah Cirit-Birit



Masalah cirit-birit (diarea) selalunya dikenal pasti melalui peningkatan kekerapan membuang najis yang lembut dan berair dalam tempoh yang singkat. Keadaan ini sekiranya berlarutan mampu menyebabkan kekeringan air (terdehidrasi) dan sekiranya berterusan mampu membahayakan pesakit juga boleh menyebabkan maut. 

Kekerapan pembuangan najis berbeza di kalangan individu. Ada laporan yang mencatat berat normal najis sehari lebih kurang 100 hingga 150g. Jika beratnya mencapai 200 hingga 300g, ini dianggap sebagai cirit birit.

Cirit -birit yang berlaku kepada beberapa orang melebihi tempoh 24jam selepas memakan makanan yang sama berkemungkinan disebabkan oleh keracunan makanan.

Tanda-Tanda Awal
Kebiasaannya pesakit akan mengalami rasa kurang selesa dibahagian perut, sakit dibahagian ulu hati. Pesakit pada permulaan biasanya mula rasa gelisah, cepat berpeluh dan seram sejuk seluruh badan. Dalam kes yang lebih teruk, ia mengakibatkan pesakit tersebut mula berasa loya, muntah-muntah dan demam.

Simptom
  • Ketidaknormalan kerap berlaku dalam pergerakan usus.
  • Kehilangan banyak air dan najis yang tidak dicerna sepenuhnya.
  • Terasa kejang dibahagian perut, sakit menyengat di bahagian ulu hati.
  • Flatulence (kekembungan perut), kentut berpanjangan (pembuangan gas metana asli dari usus yang lebih busuk dari kebiasaan dan kerap)
  • Apabila bahagian perut abdominal dipicit dan diurut, bunyi air dapat didengari dengan jelas.
  • Pembuangan najis cair dan berair berterusan, serta rasa ingin muntah.
Tempoh Berlaku
Dalam kebanyakkan kes, cirit-birit berlaku dan berlarutan dalam tempoh 2-3hari. Namun ia juga boleh berlaku pada kadar lebih lama dari itu. 

Supplemen Shaklee yang dapat membantu
Bagi meredakan situasi ulang alik ke bilik air ini, saya sarankan untuk pengambilan alfalfa dan ikuti dengan Performance Drink. Tujuan pengambilan Alfalfa kerana ia adalah sejenis fiber yang akan menyerap kotoran dalam perut selain ia beralkali dan segala proses pembuangan dapat dibawa keluar dalam bentuk bukan cecair.

Performance Drink pula adalah untuk mengurangkan letih akibat cirit birit. Ia membantu mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolisme air dalam tubuh. Selain daripada itu, ia juga  mencegah penyahhidratan kerana kebiasaannya apabila kita cirit birit badan kita akan menjadi 'kering' -kekurangan air dalam badan.

Kebiasaannya cirit birit akan berkurangan dan tidak berlarutan selepas pengambilan supplement ini, namun sekiranya simptom berlarutan dan ditambah dengan muntah, sila ler berjumpa dengan doktor.

**These Statement Have Not Been Evaluated by The Food and Drug Administration. These Product are Not Intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent Any Disease** 

♥ Pesanan | Pertanyaan ♥ 
♥ Atira ♥ 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 859157] ♥ 
♥ Contact No | WhatsApp :010-2310059 ♥ 
COD untuk area Nilai, Salak Tinggi,Putrajaya, Cyberjaya, Equine & Bangi

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...